Gmina Brzostek
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Urząd Miejski w Brzostku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://brzostek.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż były skanowane.

Zamieszczone na stronie aktualności w formie plików PDF mogą nie być dostępne cyfrowo w całości gdyż zostały przesłane przez podmiot zewnętrzny.

Niektóre obrazki zamieszczone w artykułach nie posiadają opisu ALT, lecz ich treści są odpowiednio opisywane w artykułach.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Tłumacz języka migowego w Urzędzie Miejskim w Brzostku

Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t. j. Dz. U. z 2023 r., poz. 20), Urząd Miejski w Brzostku zapewnia osobom  niesłyszącym i głuchoniemym prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w urzędzie.

Usługa tłumacza jest bezpłatna dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych. 

W związku z powyższym osoba uprawniona zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie, w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych kontaktując się poprzez :

Urząd jest czynny w poniedziałek w godzinach od 8:00 do 16:00, od wtorku do piątku od 7:30 do 15:30.

Ułatwienia na stronie

Strona internetowa Urzędu Miejskiego w Brzostku posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:

  • widok standardowy strony,
  • kontrast żółto-czarny,
  • szerokość standardowa strony,
  • szerokość maksymalna strony,
  • powiększanie tekstu
  • zmniejszanie tekstu
  • zmiana odstępu miedzy znakami
  • podstrona z informacja jak uzyskać pomoc dla niedosłyszących
  • formularz kontaktowy
  • mapa strony
  • odsłuchanie strony

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Szwed, spoleczny@brzostek.pl. 14 680 30 08

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Uprzejmie Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot w publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich element w, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepis w ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

Wnioski o zapewnienie dostępności cyfrowej i komunikacyjnej są dostępne na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Brzostku pod linkiem:

https://bip.brzostek.pl/2515-2515-dostepnosc.html

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

  • Brak aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna

  • Urząd Miejski w Brzostku, ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek
  • Do budynku można dostać się dwoma wejściami, które posiadają podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach zamontowano dzwonek dla osób mających trudność w otwarciu drzwi. Brak domofonu. 
  • Na parkingu od ul. Królowej Jadwigi jest wyznaczone jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnoprawnych. Z parkingu można dostać się na poziom parteru zarówno przez osoby niepełnosprawne poruszające się na wózku oraz osoby z wózkiem dziecięcym.
  • W budynku brak windy. Można skorzystać ze schodołazu.
  • Budynek jest piętrowy. Parter posiada szerokie korytarze, które umożliwiają swobodne poruszanie się dla osób na wózkach. 
  • Na parterze budynku znajduje się WC przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wyposażone w przycisk do wzywania pomocy oraz przewijak dla dziecka.
  • Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • W budynku nie ma informacji głosowych.
  • Można skorzystać z pętli indukcyjnej, która znajduje się w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Brzostku (pokój nr 14). 
  • W budynku na drzwiach wszystkich biur zastosowano oznaczenia w alfabecie Braille’a.
  • Informacja na temat rozkładu pomieszczeń zapewniona w sposób wizualny (tablica informacyjna) oraz dotykowy (tabliczki z numerami biur w alfabecie Braille’a).
  • Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza migowego w godzinach pracy Urzędu Miejskiego w Brzostku po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty. 

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848