Kampania "wiem co robić", której celem jest ochrona młodych przed zagrożeniami online
Towarzystwo Przyjaciół Dzieci rozpoczyna ogólnopolską kampanię #wiemcorobić, której celem jest zwiększenie świadomości na temat zagrożeń, takich jak child grooming i sextortion. Kampania obejmie działania edukacyjne i prewencyjne skierowane do dzieci, rodziców oraz nauczycieli i ma pomóc rozpoznawać i przeciwdziałać niebezpieczeństwom kryjącym się w internecie. Inicjatywa, realizowana dzięki wsparciu Pepco, uzyskała patronat honorowy Ministra Sprawiedliwości, Rzecznika Praw Dziecka oraz Komendanta Głównego Policji, a w jej organizację zaangażowane jest szerokie grono specjalistów, w tym m.in.: sędzia, psychoterapeuta, psychiatra dziecięcy, psycholog, pedagog seksualny czy przedstawiciele policji.
Ponad 40% nastolatków otrzymało prośbę lub żądanie przesłania nagiego zdjęcia
Blisko 20% nastolatków spotkało się na żywo z dorosłą osobą poznaną w internecie
Warto wiedzieć, co robić, gdy w rozmowie online pojawią się tzw. czerwone flagi